2013.03.25. 19:14
3,5 millió forintba kerül egy rendszámtábla Sanghajban
Minden eddigi rekordot megdöntve a 90 ezer jüanos határt is átlépte Sanghajban a rendszámtábla ára, melyet már befektetésként, "spekulációs" céllal is vásárolnak.
A korlátozott számú, havi árverésen értékesített rendszámtáblák átlagos ára a kelet-kínai metropolisz történelmében a hétvégi aukción először lépte át a 90 ezer jüanos (3,4 millió forint) határt, átlagára jelenleg 92 ezer jüan (3,5 millió forint) körül alakul. A világ legdrágább fémlapja nevet is kiérdemlő táblácska ára kilencedik hónapja töretlenül emelkedik, az év elejéhez képest 20 ezer jüannal (766 ezer forint) nőtt. A 24 milliós városban havonta mindössze 9 ezer autótulajdonos kaphat rendszámtáblát, ezekért a hétvégén több mint 20 ezer ember versengett. A kvótákkal a városvezetés az utcákon közlekedő autók számát kívánja határok közé szorítani.
Az árak emelkedésére a jövőben is számítani lehet, az átlagbérek növekedésével és a középosztály szélesedésével mind többen vennének autót maguknak. Egyre nő a száma azoknak is, akik befektetésként is tekintenek a fémlapocskára, s a további drágulásban reménykedve "vásárolnak be" előre, később sok ezer jüannal többért továbbadva a rendszámtáblát. A rendkívül magas árak miatt sok autótulajdonos panaszkodik, a rendszámtábla ára ugyanis egy középkategóriás autó árával egyenlő, egy új Volkswagen Polo például 77 ezer jüan (3 millió forint). Az árak irreálisan magas voltát az elmúlt hónapokban a helyi vezetés is elismerte. Március közepén - a spekulációt megakadályozandó - elrendelték, hogy a már forgalomban lévő táblák ára nem haladhatja meg az újonnan értékesítettekét.
A hatóságok további lépéseket is fontolgatnak, többek közt arra készülnek, hogy külön árverést rendeznek a magánszemélyeknek és a vállalatoknak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.